Hydrema
Oprindeligt brugte vi IPW som et kvalitetsstyringssystem. Så byggede vi hele paletten på, både miljø, arbejdsmiljø og sikkerhed. I dag er IPW vores ledelsessystem, og det udvikler sig hele tiden mere og mere.
For nogle år siden fungerede IPW som vores kvalitetsstyringssystem – det var produktionsorienteret med instrukser, tjeklister og styringer. Nu er det udbygget med miljø, arbejdsmiljø og sikkerhed, så IPW i dag er vores HSEQ management system. Udover certificering i forhold til ISO 9001, ISO 14001 og ISO 45001 omfatter det også reklamationsbehandling, maskinkontrol og delkontrol.
Undervejs har vi skiftet ERP-system, og reklamationer, som før blev behandlet manuelt, har nu interface med vores ERP. Vi er også gået i gang med LEAN på IPW, og vores supportafdeling er begyndt at bruge IPW til service. Her har vi etableret et extranet, hvor vi giver vores kunder ekstern adgang til at se forskellig info.
Et ledelsessystem skal hele tiden kunne udvides
På den måde er vi endt med to, og kun to dynamiske systemer: ERP og IPW.
Det er vi, fordi hele IPW-systemet bygger på de samme grundelementer.
Uanset om det er produktionsrapporter, instruktioner eller interfacet med ERP – i bund og grund er det en formular, som kan bruges til en hel masse. Så det gør vi. Tankegangen er: ”Vi må kunne tilpasse til det og det”, og IPW lytter og siger ”Ja, det kan det godt”. Og så udvikler de på det.
Det gode samarbejde har noget med mennesker at gøre
Det er meget personrelateret. Der er kommet flere medarbejdere ombord ved IPW, og hos Hydrema er der også flere og flere, som bliver involverede, men fundamentet er det samme. Alle er udviklingsorienterede, og vi er storforbrugere af kundeseminar, ERFA og videndeling.